14 Haziran 2012 Perşembe

KAZUO ISHIGURO - BENİ ASLA BIRAKMA


   Bana hediye edildiğinde kitaptan –hediye eden arkadaşın edebiyata ilgisizliğini hesaba katarak- hiçbir beklentim yoktu. Yazarı da hiç okumamıştım. Romanın isminde bir aşk romanı, kapağında işe bir korku romanı çağrışımı vardı. Ama arka kapak yazısını okuyunca merakla okumaya başladım. Ve çok beğendim. Konusunu anlatmayacağım çünkü romanı okutan konusu. Ben okumadan önce konusunu bilseydim, kitaptan bu kadar tat almazdım sanırım. Kitabın ilk yarısında konuyu oluşturan olaydan imalı bir şekilde bahsedilmiş fakat asla açık açık yazılmamış. Bu yüzden merak uyandırıyor. Okulun öğrencilerinin neden dışarıdaki hayattan izole bir şekilde yetiştirildiklerini anladığınızda da bu sefer neler olacağını merak ederek okuyorsunuz. Ama kitabı, okutan sadece merak değil, yazarın üslubu, dili, anlatımı mükemmel bence. Yazar hikâyeyi kitabın baş kahramanı Kathy’nin iç monoluğu ile veriyor.  Romandan uyarlanmış Mark Romenek’in yönettiği filmini de en kısa zamanda izleyeceğim. 


Arka Kapak

 Yatılı okul Hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. Hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez, Hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. Dış dünyayla bağlantıları yoktur. Öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. Spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, Hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar.
    Kathy H. de bir Hailsham mezunu. Otuz bir yaşında ve bakıcılık yapıyor. Hailsham'daki en yakın iki arkadaşının yeniden hayatına girmesi üzerine, onlarla paylaştığı geçmişi gözden geçirmek zorunda kalıyor. Onları özel kılan şeyin ne olduğunu ve bundan sonra hayatlarını nasıl biçimlendireceğini daha derinden anlamaya ihtiyacı var. Şu sorunun cevabını da bulması gerek: Sanat ve aşk zamanı durdurulabilir mi?
Kazuo Ishiguro, yayımlandığı yıl Time tarafından İngilizce yazılmış en iyi 100 roman listesine alınan Beni Asla Bırakma’da, yıkıma götüreceğini bile bile kendi kaderini kabullenenlere odaklanmış görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder